loading...
parisa-tech-2018
parisa بازدید : 86 یکشنبه 02 دی 1397 نظرات (1)

وسمه یکی از گیاهان دارویی وسنتی است که در  قدیم برای رنگ کردن ابرو ها و موها استفاده می شده است. وسمه رنگی مانند جوهر دارد یا به زبان بهتری ابی نیلی تیره .

وسمه گیاهی شبیه حنا است .
برای استفاده از وسمه برای رنگ کردن موها باید مراحل زیر را انجام دهید .
مرحله یک ابتدا از عطاری وسمه را تهیه کنید و هرچه وسمه مرغوب تر باشد شما نتیجه ی بهتری را دریافت می کنید
مرحله دو 
به نسب موها یعنی اندازه حجم و میزان سفیدی موها از وسمه داخل ظرفی بریزید برای انکه ظرف شما رنگ نگیرد بهتر است از ظروف پلاستیکی استفاده کنید. مرحله سه
به وسمه خود اب ولرم اضاف کنید تا زمانی که یک خمیر رقیق به دست اید زیرا اگر خیل غلیظ باشد قرار دادن ان روی مو ها دشوار می شود .
مرحله چهار 
مو ها را دسته سدته جدا کنید و برس رنگ مو از مایه ی وسمه که قبلا با اب مخلوط کرده اید روی موها بگذارید دقت کنید که وسمه رو همه ی مو ها قرار گیرد . و این کار را تا انتها ادامه دهید .
مرحله پنج
بعد از اتمام مرحله چهار به مدت یک ساعت صبر کنید .و بعد از موها را اب کشی کنید . برای سهولت پاک شدن وسمه از روی مو ها در نیمه های کار مقداری شامپو روی سر بریزی و سپس اب کشی کنید .
در نهایت مو های شما به رنگ مشکی در می اید.
parisa بازدید : 88 سه شنبه 27 آذر 1397 نظرات (0)

بی حوصله شدن همان دردی است که هر از گاهی به سراغ همه ما می‌آید. این بی حوصلگی علل مختلفی دارد. برخی از آنها قابل رفع هستند، ریشه‌ برخی به خود ما باز می‌گردند و با برخی دیگر باید کنار بیاییم و به دنبال راهکارهایی باشیم که روحیه ما را بهبود ببخشد. در ادامه به بررسی برخی از این عواملی که می‌تواند در بی حوصلگی و خستگی مزمن ما نقش داشته باشد اشاره می‌کنیم.

 

اولین علت بی حوصلگی: افسردگی و استرس 

  • اگر شما احساس سستی و بی حالی می‌کنید و تمایلی به انجام هیچ گونه فعالیتی ندارید، ناامید هستید، و هیچ لذتی از انجام دادن فعالیتی که زمانی برای شما لذت بخش بوده‌است نمی‌برید و احساس رخوت و خستگی می‌کنید؛ ممکن است مبتلا به افسردگی شده باشید. در خیلی از موارد بی حوصلگی‌های ما به اضطراب یا افسردگی بازمی‌گردد. افرادی که این دو حالت را تجربه می‌کنند بی حوصلگی زیاد دارند و به دلیل آستانه پایین تحمل خود زود عصبی می‌شوند. علائم افسردگی را بشناسید و برای رفع آن اقدام کنید.
  • استرس بیش از حد و طولانی مدت باعث کاهش تمرکز و بی حوصلگی می‌شود. سعی کنید با تکنیک‌های مدیریت استرس خود را شاد و عاری از تنش نگه دارید. به جای کمال‌گرا بودن و به دنبال رتبه‌های بالا دویدن، قدری حداقل‌گرا و قانع باشید تا فشار کمتری را تحمل کنید.
  • اگر می‌خواهید سرحال‌تر و شادتر باشید به محیط زندگیتان بیشتر توجه کرده و چیدمان خانه‌اتان را به شکلی که روحیه‌ی شما را بالاببرد و به شما آرامش ببخشد تغییر دهید. 


دومین علت بی حوصلگی؛ تغذیه نامناسب 

  • عادات بد غذایی بر حالات روانی ما تاثیر می‌گذارد و حالاتی مانند تحریک پذیری، نوسانات خلقی، عدم تمرکز، پرخاشگری، عصبانیت یا بیش فعالی را ایجاد کند. اگر از نوسانات خلقی رنج می‌برید، غذاهایی را که در طول روز مصرف می‌کنید یادداشت کنید تا رابطه بین غذاهای مصرف شده و نوسانات خلقی خود را کشف کنید.
  • کمبود ویتامین D، ویتامین B و اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند به احساس افسردگی و آشفتگی منجر شود.
  • پیش از قاعدگی با مشورت پزشک از ویتامین B6 و E استفاده کنید تا میزان زیادی از تنش‌های درونی شما کاسته شود.
  • غذاهایی مانند گوجه فرنگی، خرما، موز، آناناس و آواکادو باعث تشدید فعالیت و واکنش سرتونین در مغز شده و شما را سرحال‌تر می‌کند.
  • برای رژیم غذایی سالم و سرشار از انرژی باید از سبزیجات، میوه‌جات و پروتیین بدون چربی استفاده کنید.
  • مصرف قهوه و کافیین خود را کم کنید. 

 

سومین علت بی حوصلگی؛ خواب نامناسب

  • بسیاری از ما می‌دانیم که کمبود خواب موجب کسالت و بی حوصلگی می‌شود، با این حال از نظر محققان زمان خواب به اندازه میزان خواب اهمیت دارد. کسانی که دیر به رختخواب می‌روند حتی اگر زیاد بخوابند، در معرض افسردگی قرار دارند. پس سعی کنید شب‌ها زود بخوابید و البته خواب کافی داشته باشید. ساعات اولیه خواب شبانه تاثیر بسزایی در آرام کردن و ترمیم اعصاب خسته و سرحال کردن بدن دارد.
  • سعی کنید اتاق خواب به اندازه کافی آرام و ساکت باشد تا بتوانید به راحتی استراحت کنید.
  • سعی کنید در منزل خود از پرده‌های ضخیم استفاده کرده و هنگام خواب همه چراغ‌ها را خاموش کنید.
 
parisa بازدید : 87 سه شنبه 20 آذر 1397 نظرات (0)

روابط دو جانبه‌ی بشریت یکی از مهم‌ترین روابط در دنیای امروزی بوده و بسیار مثبت تلقی می‌شود. اما در دنیای امروزی ما این رابطه از میان دو نفر به یک نفر و یک گوشی هوشمند یا گجت الکترونیکی تبدیل شده چرا که ما در اکثر زمان خود در حال کار کردن با گوشی هوشمند خود هستیم. حال در جدیدترین تحقیقات انجام شده، گوشی هوشمند ما بهتر از هر کس دیگری می‌تواند افسردگی ما را تشخیص دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه‌ شیکاگو آمریکا، با توجه به میزان استفاده‌ی شما در طول روز از گوشی هوشمندتان، این گوشی‌ها تا 87 درصد دقت می‌توانند افسردگی شما را تشخیص بدهند.

David Mohr مسئول اجرای تحقیقات انجام شده اعلام کرده که هر چه قدر ما در طول روز از گوشی هوشمند خود استفاده کنیم، احتمال مبتلا شدن ما به افسردگی نیز بیشتر می‌شود. صرف کردن بسیاری از زمان خود با گوشی هوشمند نشان می‌دهد که اکثر اوقات خود را نیز در خانه می‌گذرانیم و در نتیجه ماندن در خانه و بیرون نرفتن یکی دیگر از نشانه‌های افسردگی می‌باشد.

در این تحقیق انجام شده که از 28 نفر با بازه‌ی سنی 19 تا 58 سال صورت گرفته، اپلیکیشنی به نام Purple Robot بر روی گوشی این 28 نفر نصب شده است. به مدت دو هفته این برنامه هر روز و هر پنج دقیقه یک بار مکان مورد استفاده از گوشی به علاوه میزان فعالیت کاربر را به سرور می‌فرستاده است. علاوه بر جمع آوری اطلاعات، این اپلیکیشن در برخی مواقع از کاربر احساس وی را جویا می‌شده و جواب او را ثبت می‌کرده. با جمع شدن اطلاعات کاربر و مقایسه‌ی آن با آزمون افسردگی به نام PHQ-9، این برنامه توانسته با 87 درصد دقت میزان افسردگی کاربران را تشخیص دهد.

طبیعتا این بدان معنا نمی‌باشد که اگر شما اکثر اوقات خود را در خانه صرف می‌کنید و با کار کردن گوشی هوشمند خود لذت می‌برید شما نیز ممکن است کاندیدای مبتلا به افسردگی باشید. این گزارشات بر روی تعداد بسیار کمی صورت گرفته و طبیعتا زمان بسیار کمی نیز صرف انجام این تحقیقات شده است. بدون شک این تحقیقات ادامه خواهد یافت و با زمان و بازه‌ی آماری بیشتر میزان اشتباه نیز پایین‌تر خواهد آمد

parisa بازدید : 82 شنبه 10 آذر 1397 نظرات (0)

درد از مغزتان نیست

پزشکان هنوز دلیل بیشتر سردردها را کشف نکرده‌اند. می‌دانیم که بافت مغز و استخوان جمجمه نمی‌توانند باعث سردرد شوند چون عصب‌های گیرنده‌ی پیام درد را ندارند. ولی رگ‌های خونی در سر و گردن و همچنین بافت‌های اطراف مغز و بعضی عصب‌های اصلی که از مغز منشعب می‌شوند می‌توانند پیام درد را منتقل کنند. پوست سر، سینوس‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها و مفاصل گردن هم می‌توانند باعث سردرد شوند

چه سردردهایی نگران‌کننده‌اند؟

شما می‌توانید مراقبت‌های لازم برای بسیاری از انواع سردرد را خودتان انجام دهید. برای موارد شدیدتر دکتر هم می‌تواند با تجویز دارو به شما در کنترل سردردتان کمک کند. به غیر از این موارد، سردردهایی هم هستند که احتیاج به مراقبت‌های پزشکی فوری دارند. در اینجا به بعضی موارد هشداردهنده اشاره می‌کنیم:


سردرد‌هایی که بعد از سن ۵۰ سالگی به وجود می‌آیند

ایجاد یک تغییر اساسی در الگوی معمول سردردهای‌تان

یک مورد عجیب و شدید که می‌توانید آن را «بدترین سردرد عمرتان» بنامید

دردی که با حرکت یا سرفه تشدید می‌شود

سردردی که مدام بدتر می‌شود

تغییر در شخصیت یا عملکرد ذهنی

سردردهایی که با تب، گرفتگی گردن، گیجی، کاهش هوشیاری یا حافظه، نشانه‌های عصبی مثل تاری دید، اختلال در تکلم، ضعف، کرختی یا حمله‌های ناگهانی همراه باشند

سردردهایی که همراه با قرمزی و درد چشم اتفاق می‌افتند

سردردهای همراه با درد و فشار در ناحیه‌ی شقیقه

سردرد بعد از ضربه به سر

سردردهایی که مانع فعالیت‌های روزمره می‌شوند

سردردهای ناگهانی، خصوصا مواردی که شما را از خواب بیدار می‌کنند

parisa بازدید : 193 سه شنبه 06 آذر 1397 نظرات (0)

سامسونگ در سال ۱۹۳۸ در شهر تائگو (کره جنوبی) توسط لی بیونگ-چول تأسیس شد. کار این شرکت به عنوان صادر کننده غذا آغاز شد و در ابتدا به صادرات ماهی خشک و آرد به چین می‌پرداخت. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ سامسونگ وارد کسب و کارهای دیگر شد، از جمله بیمه عمر و تولید منسوجات. شاخه سامسونگ الکترونیکز (Samsung Electronics) در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد. شاخه‌ای که بیش از هر محصولی به تولید تلویزیون می‌پرداخت. فروش اولین تلویزیون سیاه و سفید سامسونگ هم در سال ۱۹۷۰ آغاز شد. در دهه ۱۹۷۰ سامسونگ دامنه کار خود را باز هم گسترش داد و به بخش پتروشیمی وارد شد. همچنین تولید انواع ماشین ظرفشویی، یخچال و مایکرو ویو را آغاز کرد. در دهه ۱۹۸۰ سامسونگ تمرکز بیشتری را بر روی صنایع الکترونیک قرار داد و تولید تلویزیون‌های رنگی، کامپیوترهای شخصی، ضبط صوت و دوربین فیلمبرداری را شروع کرد. این دهه، در عین حال برهه‌ای بود که سامسونگ شروع به صادرات بیشتر محصولات تولیدی خود به آمریکای شمالی کرد. در سال ۱۹۸۹ سامسونگ با بریتیش پترولیوم مشارکتی را ترتیب داد تا شرکت Samsung BP Chemicals تأسیس شود. این شرکت هم‌اکنون محصولات شیمیایی خود را در کره جنوبی به فروش می‌رساند. در ابتدا و میانه دهه ۱۹۹۰ سامسونگ تولید حافظه و هارد دیسک را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شروع کرد که امروزه همچنان بخش بزرگی از تجارت سامسونگ را تشکیل می‌دهد. در تاریخچه سامسونگ هست که وقتی یکی از اولین تلفن‌های همراه این شرکت در سال ۱۹۹۵ بیرون آمد، به درستی کار نمی‌کرد. هنگامی که رئیس هیئت مدیره وقت آقای کان-هی لی متوجه این قضیه شد، به کارخانه محل ساخت آن محصول رفت و کل موجودی انبار آن تلفن را سوزاند. بعد از اشتباهات اولیه، سامسونگ در اواخر دهه ۱۹۹۰ شروع کرد به جدی گرفتن صنعت موبایل. سپس در سال ۱۹۹۹ یکی از تلفن‌های همراه خود را با قابلیت اتصال به اینترنت عرضه کرد و سر انجام صنعت موبایل تبدیل شد به سودآورترین کسب و کار سامسونگ. در اواخر دهه ۹۰، سامسونگ پیشرفت‌های بیشتری را در صنعت تلویزیون رقم زد و در سال ۱۹۹۸ موفق به ساخت اولین تلویزیون دیجیتال تولید انبوه شد. تا سال ۱۹۹۹، لشکرتلویزیون‌های دیجیتال سامسونگ کامل شده بود. در اوایل قرن حاضر، سامسونگ شروع به ساخت تلویزیون‌های HDکرد. تولید پخش کننده‌های Blu-Ray و سایر تجهیزات سینمای خانگی نیز در دستور کار قرار گرفت. امروزه سامسونگ برخی از بهترین تلویزیون‌های HD بازار را تولید می‌کند. در کنگره موبایل بارسلون به سال ۲۰۱۰، سامسونگ اولین پرچمدار اندرویدی خود را معرفی کرد: خانواده گلکسی S که حالا نسل هشتم آن نیز بیرون آمده. در پاییز ۲۰۱۰ سامسونگ تبلت Galaxy Tabرا معرفی کرد. این دستگاه ۷ اینچی آغاز کننده روند رو به رشد تبلت‌های اندرویدی شد. در نمایشگاه محصولات مصرفی ۲۰۱۳ یا همان 2013CES سامسونگ آینده تلویزیون‌ها را به نمایشگاه گذاشت. تلویزیون هوشمند این شرکت اطلاعات را از طریق کابل یا ماهواره دریافت می‌کند و انواع محتواهای تصویری را برای بیننده به نمایش می‌گذارد.

parisa بازدید : 215 یکشنبه 04 آذر 1397 نظرات (0)

شما 2 یا 3 کیس دارید که در حالت عادی برای کنترل آنها باید برای کیس ها به طور جداگانه کیبورد، ماوس و مانیتور تهیه کنید. این امر وقت گیر و پرهزینه است و محدودیت مکانی به همراه دارد. بهترین گزینه برای حل این مشکل که بتوان به جای استفاده از 3 سری کیبورد و ماوس و مانیتور تنها از یک کیبورد و ماوس و مانیتور برای مدیریت هر سه کیس استفاده کرد، بکار گیریKvm Switch  می باشد که می توان به کمک آن هر سه کیس را تنها به وسیله یک کیبورد و ماوس و مانیتور کنترل نمود. اکنون فرض کنید که در یک اتاق سرور یا یکدیتاسنتر که تعداد سرورها در آنجا بیشتر می باشد، حضور این دستگاه در کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان و مکان بسیار مفید می باشد

با استفاده از kvm switch به طور مستقیم Admin  می تواند بر روی تمامی سرورها مدیریت و کنترل  داشته باشد .  KVMمخفف سه کلمهMouse،Video ،Keyboard است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، سوئیچ KVM فوق 4 پورت بوده و قابلیت کنترل حداکثر 4 کامپیوتر را دارد. در این مدل ( Dlink DKVM-4K ) از پورت PS/2 برای کنترل کیبورد و ماوس و از پورت VGA برای انتقال تصویر استفاده شده است

parisa بازدید : 91 سه شنبه 29 آبان 1397 نظرات (0)
  1. بیش‌تر کار کنید: ممکن است این راه حل بدیهی به نظر بیاید، آما ساده‌ترین راه برای افزایش درآمدتان بیش‌تر کار کردن است. در محیط کار به دنبال فرصت‌هایی برای جذب کار بیش‌تر باشید و ساعت‌های بیش‌تری را در هفته به اضافه‌کار اختصاص دهید. اگر در چند روز اول بهبودی در کارتان حاصل نشد ناامید نشوید. سعی کنید با کارفرمای خود نیز در مورد اضافه حقوق و هدفتان از اضافه کار صحبت کنید تا شاید نتیجه‌ی زحمات خود را در قالب یک ارتقای شغلی دریافت کنید. به یاد داشته باشید که به این روش به عنوان یک روش کوتاه مدت نگاه کنید و اگر در عرض چند ماه به نتیجه‌ی دلخواهتان نرسیدید شاید بهتر باشد روش‌های بعدی را امتحان کنید.

 

  1. دنبال شغل دوم بگردید: معمولاً وقتی در شغل اول شما جایی برای اضافه‌کاری نباشد و یا درآمد حاصل از اضافه کار آن‌چنان دردی از شما دوا نکند، بهتر است دنبال شغل دوم بگردید. به یاد داشته باشید که این روش نیز مانند روش قبل راه حلی کوتاه مدت است و در دراز مدت ممکن است به زندگی و سلامت شما لطمه وارد کند. به دنبال شغل‌هایی باشید که در زمان کوتاهی که در آن مشغول به کار می‌شوید درآمد مناسبی دریافت کنید. با کارفرمای خود در مورد لزوم حفظ شغل اولتان صحبت کنید. در زمانی که روی دو شغل کار می‌کنید، به دنبال شغل مناسب‌تری باشید که درآمد آن جواب‌گوی مخارج و سبک زندگی شما باشد.

 

  1. سرمایه گذاری کنید: در صورتی که به دنبال روش‌های بلند مدت برای افزایش درآمدتان هستید، به فکر راه‌هایی برای افزایش سرمایه‌تان باشید. سرمایه گذاری در بورس و خرید اوراق سهام گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند. در صورتی که به دنبال سود بیش‌تری هستید باید سرمایه‌گذاری‌هایی با ریسک بالاتر انجام دهید.

 

  1. کسب و کار خود را راه بیاندازید: شاید بهترین کار برای افزایش درآمد راه‌اندازی کسب و کار خودتان باشد. البته این کار معایب خود را هم دارد و به احتمال زیاد در چند تجربه‌ی اولتان با شکست روبرو خواهید شد. بهتر است قبل از شروع کسب و کارتان برای مدت کمی دنبال شغل ثابتی باشید تا منبع مناسبی برای تامین مخارج چند ماه اولتان پیدا کنید. با این کار در صورت مواجهه با شکست زندگیتان دچار مشکل نخواهد شد. سعی کنید برای ایجاد کسب و کارتان دنبال کارهایی بروید که از انجام آن‌ها لذت می‌برید. در چند ماه اول امیدتان را از دست ندهید و در صورتی که نیاز بود به کار در شغل ثابتتان ادامه دهید. با گام برداشتن در مسیر هدفتان، دیر یا زود نتیجه‌ی تلاش‌های خود را می‌بینید و دیگر نیازی نیست نگران هزینه‌های زندگی‌تان باشید!
parisa بازدید : 76 شنبه 26 آبان 1397 نظرات (0)

نخستین بروزرسانی اندروید سه ماه پس از عرضه گوشی G1 در فوریه 2009 میلادی صورت پذیرفت. نسخه 1.1 را نمی‌توان به هیچ وجه محصولی نوآورانه دانست؛ بلکه بیشتر وصله‌های نرم‌افزاری برای بهینه‌سازی سیستم و رفع باگ‌های آن بود. توجه به این نکته ضروری است که این نسخه توانایی اندروید را برای بروزرسانی بی‌دردسر به خوبی نشان داد. همین قابلیت پیش‌پا افتاده در زمان عرضه‌ی نسخه‌ 1.1 یکی از نقاط قوت اندروید به حساب می‌آمد که تا به امروز نیز همچنان ادامه دارد، چرا که سایر سیستم‌عامل‌های موبایل فاقد قابلیت مشابهی بودند.

parisa بازدید : 137 سه شنبه 22 آبان 1397 نظرات (0)

You know, my girl
I need you to write my story
You love to fly
But now you're by my side
It's you I need
And there is no point in worrying
Time to decide
Say Hi or Good Bye
Why...

Chorus:
Why do you cry
Wonderful lady?
Why do you cry
Fighting a fear?
Why do you cry?
Just tell me why?
I'm like a blind
Running behind you
How many people
Just wanna be friends of mine
How many girls
I've known in my life
Why do you cry
Open your mind
Give me your palm, I can't live without you...
II. I know my girl
I will never breathe without you
It's you I want
To fire my heart inside
Do it instead
And my heart will always guide you
Time to decide
Say Hi or Good Bye...
Why...

parisa بازدید : 84 شنبه 19 آبان 1397 نظرات (0)
الا یا ایهّا الساقی اَدِر کاَساً و ناوِلها   که عشق آسان نمود اوّل ولی افتاد مشکلها
ببوی نافه‌ٔ کآخر صبا زان طرّه بگشاید   ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دلها
مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هر دم   جرس فریاد می‌دارد که بربندید محملها
بمی سجّاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید   که سالک بیخبر نبود ز راه و رسم منزلها
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل   کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها
همه کارم ز خودکامی ببدنامی کشید آخر   نهان کی ماند آن رازی کزو سازند محفلها
حضوری گر همی‌خواهی ازو غایب مشو حافظ
متی ما تلقَ من تهوی دَعِ الدّنیا و اَهملها

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 616
  • بازدید کلی : 3,872